Robin

Ja, då var han här då. Han drog ut på tiden lite, men när han väl kom på att han ville ut gick det med en sjuhelsikes fart. För snabbt både för mor och son, ja och även för sin far som inte heller riktigt han fatta vad som hände tror jag. Tyvärr drog Robin på sig en ordentlig (kemisk) lunginflamation vid fördseln då han svalde en stor mängd fostervatten och så hade han dålig syresättning sitt första dygn, men han blev snabbt bättre.

Föddes 2008-03-05 kl 06.38, 3878 g, 53 cm lång, en blond kalufs och blåa ögon. Ganska identisk med sin storebror än så länge, men vi får se hur det blir med det om några veckor.

Jag som tvivlade på att man kunde älska någon lika mycket som min nu lite större älskling, undra hur jag kunde göra det...?

Jag är lyckligt lottad för jag har nu tre grabbar i mitt liv som betyder allt, ja fyra om man räknar med jycken också förståss. En miniälskling, och så min större älskling och så min älskling förståss, som gör ett FANTASTISKT jobb här hemma med Emil nu i början. Utan Jonas hade jag inte klarat det här tror jag...

Här kommer lite bilder:

08-03-05 Här är han bara en timma gammal, han har en Sepapp som hjälper han att formligen trycka in luft i hans lungor, eftersom han inte orkade ta ordentliga andetag själv i början. Här har han även sladdar fäst på sin kropp som håller koll på hans puls, syresättning m.m. och dropp.
image103


På 56:an, barnintensiven när vi äntligen fick hålla i vår nyfödde son, då han blivit av med Sepappen och endast behövde ha dropp:
image104


08-03-07 Här matar Jonas lille Robin med en sond eftersom han inte orkar amma/suga fullt ut än på egen maskin, men den togs bort under natten då han började repa sig otroligt bra och snabbt.
image106


08-03-08 Sista bilden tagen på 56:an, för denna dag fick vi veta att vi skulle få åka hem på permission, men tillbaka två ggr om dagen, morgon och kväll, för att ge den medicin han behövde. Snacka om att jag blev gald över att få åka hem!!! Jag hade SJUK hemlängtan efter Emil, och Jonas förståss. 
Jonas var så duktig och ordnade med Emil varje dag så han kunde komma och vara flera timmar med mig och Robin i Sunderbyn.
Tack till min mamma och Göran, pappa och Birgith som hjälpe till i massor under denna period med Emil!
image107


Hemma! Gissa om det är en STOLT storebror vi har här hemma. "-Det är MIN" säger Emil med bestämd röst om Robin.
image108

image109


Sen har vi då min "stora" älsklig i egen hög person =)
image110


Mina grabbar!
image111


  

Kommentarer
Postat av: Lina

Så söt han är Robin! Kul med en uppdatering, jag har väntat:-) Hoppas allt är bra med er, GLAD PÅSK!

Ps: Novah har slutat med napp nu och är en sån glad unge just nu och sover hela nätterna i egen säng igen, sååå skönt!

2008-03-23 @ 11:23:32
Postat av: Rebecca

Hej, äntligen lite bilder på underbara söta Robin! Blir inte alls sugen, måste ut och partaja bort det snarast! Hoppas vi kan ses nån dag så jag får se underverket igen.

KRAM

2008-03-25 @ 07:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0