Privat show med sång och gitarr

Fick i veckan en alldeles egen, privat show med sång och gitarrspel. Det var förståss min miniälskling Emil som höll ett uppträdande. Fyra låtar rakt av, helt felfritt textmässigt, han är så jätteduktig. Han verkligen älskar allt som har med musik att göra. Försöker uppmuntra det så mycket jag bara kan! Låtarna jag fick höra var: "Nyss så träffade jag en krokodil..." "Björnen sover", "Bä bä vita lamm" och "Jag hamrar och spikar".

Dessa kan Emil helt och rakt av:

*Litet hus vid skogens slut
*Imse vimse spindel
*Jag hamrar och spikar
*Nyss så träffade jag en krokodil
*Bä bä vita lamm
*Björnen sover
*Gubben i lådan
*Blinka lilla stjärna där
*Hoppe hoppe hare
*Solen skiner och himlen är blå... (vet inte vad den heter)
*Tre små apor hoppade i sängen...

Sen finns det väl ett tiotal låtar (minst) som han kan stora delar av men sätter vissa egna ord till. Jag är själv imponerad av hans sång och textminne!

Har varit hemma från jobbet i några dagar och fixat med babykläderna bl.a. Har tvättat och tvättat, vikt och vikt. Kommer ihåg alla små kläder som om jag använde dom igår på Emil, men ändå är dom så små, så små. Sa till Jonas efter första tvätten: Men jag tror dom krympt i tvätten..? Och det var inte för att vara ironisk, jag tyckte dom var så pyttiga. Använde dom ju "nyss" på Emil, men han är ju inte SÅ liten... Sen började vi skratta.
Även sängen som ska stå här i vårt sovrum är hämtad och i ordninggjord. Den första sängen blir en gammal antik barnvagn från 70-talet. Jättestor rymlig trälåda på hjul som kommer passa perfekt som första säng.
Spjälisen skall vi sätta upp under vår ledighet tillsammans i Lillebrors egna sovrum.
Han kan ju faktiskt titta ut nu när han själv behagar, är i v. 36.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0