Händelserik helg

Det har varit en händelserik helg. I lördags var vi ut och plockade blåbär hela familjen. Emil och hunden är lyckligast över att få vara i skogen. Det är så kul att se dom, Emil kastar kottar, hunden voffar och jagar varenda en, Emil skrattar högt. Tog massor av härliga bilder, men det har varit lite problem att ladda över dom så det kommer förmodligen lite senare.
Sen han vi fara runt på diverse ställen efter det.
På eftermiddagen var vi på middagstime hos pappa och Birgit och på lördagskvällen fick jag sjudundrandes halsont och en megaförkylning så jag sov inte mycket den natten. Och som det inte skulle ha räckt till att förstöra min nattsömn (aj, aj, halsont är inte roligt) så hade grannpojkarna fest med en massa ungdomar som tyckte om att vara väldigt höga i rösten ungefär hela natten *morr* (Observera, de var ute hela tiden konstigt värre, därför hörde vi dom så tydligt i och med att vårat sovrum vätter mot deras bakgård och uppfart).
Ja, ja, det blev söndag tillslut och Emil kom och kramade mig med sitt underbara leende 05,50 så då var det bara att stiga upp. Söndagen började med att vi for till Kvarnträsk och hade lite skojigt i skogen, kastade pinnar, åt lite blåbär m.m. Min förkylning var värre än någonsin, men när man är småbarnsförälder har man inte tid att vara sjuk, så är det bara.
Sen när det var sovdags (middagsluren) för Emil drog jag till Thomas och Petra, hjälpte dom att Portis-klippa Chilly. Hon blev jättefin! Hon har aldrig haft riktigt rakat på baken eller på nosen så nu var det på tiden.
På eftermiddagen hade vi paltkalas sen var vi som döda hela familjen.
Idag, måndag har jag kämpat mig igenom arbetsdagen trots snor och hosta, men det gick ganska bra. Inga sjukdagar här inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0